خرید اینترنتی

خرید اینترنتی

خرید اینترنتی

خرید اینترنتی

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

Buy-Watches-Online

تاریخچه پیدایش ساعت

خرید اینترنتی ساعت مچی مردانه 

همه دست ساخته های بشر دارای تاریخ , سرگذشت و سیر جالبی هستند.از اکتشافات بسیار مهم و بزرگ تا ریزترین آنها که شاید هیچ گاه راجب آنها برای ما سوال پیش نیاید.برخی از آنها علارغم اینکه شاید بر زندگی قشر عظیمی بی تاثیر باشند اما آوازه ی بلند و طرفداران بیشماری دارد.مانند فرود آمدن نیل امستریانگ بر روی ماه مسئله ای که هیچ گاه واقعیتش ثابت نشد.

اما شاید بعضی نیز علارغم تاثیر فراوان برزندگی عموم هیچ وقت تاریخچه آن مورد توجه قرار نگیرد مانند وسیله های اندازه گیری زمان که امروزه با اسم ساعت و با اشکال مختلف از ساعت های مچی , ساعت های دیواری ,ساعت های رومیزی یا ساعت های بزرگی که نصب شده بر روی میدان ها و یا جاهایی دیگر میبینیم.

راجب این که اول کدام قوم و یا کشور برای اندازه گیری وقت و زمان پیش قدم شد بحث های زیادی وجود دارد.اما محتمل ترین آن این فکر و اختراع را به بابلی ها نسبت می دهند.بابلی ها اکتشافات و اختارعات بسیار زیاد و مهمی را در تاریخ همراه خود یدک می کشند.برخی از آنها که عمدتا به حدود شش قرن قبل از میلاد بر می گردد ابداعهایست که بعدها به استانداردهای برای استفاده تمام دنیا تبدیل شدند.مانند مرسوم کردن تعداد روزهای هفته به هفت و بناگذاری ساعت بر مبنای عدد ۶۰ و یا تقسیم دایره به ۳۶۰ درجه …

اما از ابتدا ساعت های اختراعی به شکل های امروزی مرسوم نبود.بلکه در هر بازه ای بشر با توجه به امکانات و دانشی که در اخیار داشته از وسایل و روش های گوناگونی بهره برده است.ساعت های ابتدای به شکل ساعت آبی , ساعت آفتابی ,ساعت شنی ,ساعت شمعی و … بودند که در ادامه توضیحی مختصر راجب این مدل ها خواهیم داد.خرید اینترنتی ساعت مچی ارزان

خرید اینترنتی ساعت مچی ارزان

ساعت آفتاب : روش به کار گیری این نوع ساعت که به گفته تاریخ شناسان از اولین ساعت های استفاده شده توسط اجداد ما بوده به گونه ای بوده که میله ای را در جای مشخصی در زمین فرو میکردند و با توجه چه گونه گی چرخش و طول سایه آن تشخیص می دادند که در چه زمانی از روز قرار دارند.تشخیصی پر اشتباه و تابع آب و هوا.

ساعت آبی : در این نوع ساعت ظرفی با اندازه مشخص را سوراخ می کردند و با توجه به آب خارج شده از ظرف زمان را به طور تقریبی حدس می زدند.

ساعت شنی : از چسپاندن ۲ حباب شیشه ای به هم درست می شد به گونه ای که یکی از حباب ها را پر شن می کردند و آن از باریکه ای که بین دو حباب بود عبور می دادند.درصد شن جابه جا شده معیار سنجش زمان بود.

 

ساعت شمعی : در این نوع ساعت شمعی را مندرج و سپس روشن می کردند.مقدار شمع آب شده گویای زمان بود.

خرید ساعت مچی دخترانه

تاریخچه پیدایش ساعت

اینها چندین مدل ساعت بودند که در قدیم رواج بیشتری نسبت به مدل های که شاید اسمی از آنها نمی دانیم داشتند.اما با گذشت زمان و پیشرفت بشر در همه زمینه های علمی این صنعت نیز دچار دستخوش فراوانی شد.ساعت های دقیق تری جای ساعت اهای پر خطای قدیمی را گرفتند.ساعت های مکانیکی ,ساعت های وزنه ای ,فنردارو بعد ها ساعت های که با برق و یا باطری کار می کردند جای اشکال قدیمی ساعت ها رو گرفتند.

 

در اوایل قرن شانزدهم مخترعی آلمانی موفق به ساخت اولین ساعت مچی آهنی شد.این ساعت زمخت و سنگین بود ولی به عنوان اولین ساعت مچی بسیار جذاب بود.پیشرفت صنعت ساعت سازی بسیاری از کشورها رو به تکاتو و رقابت انداخت.بعضی از کشورها مانند سوئیس در این زمینه توانستند موفق تر عمل کرده و گوی سبقت را از بقیه بربایند.

این کشور سخت کوش در سال ۱۷۹۰ توانست اولین ساعت مچی به سبک ساعت های امروزی را تولید کند.خرید ساعت مچی دخترانه شیک

کشور فرانسه نیز که در این صنعت به دنبال اسم و رسمی برای خود بود در سال ۱۸۶۸ بزرگترین و حجیم ترین ساعت دیواری جهان را تولید و در کلیسای سن پیر نصب کرد.

 

اما امروزه شاهد ساخت ساعت های با ظرافت و در عین حال دقت و کیفیت زیادی هستیم.این ساعت ها در قالب ساعت مچی ,ساعت دیواری,ساعت هوشمند دارای سیستم عامل ,ساعت های رومیزی و … می توان به وفور مشاهده کرد.کارخانه ها و تولید کنندگان زیادی در سراسر جهان هم اکنون در این زمینه با هم در حال رقابت هستند.برخی از آنها ساعت های بسیار گران و سلطنتی و برخی نیز برای عموم تولید می کنند.در مقاله های آتی سعی بر معرفی این کارخانه ها و کشورهای مبدا و معرفی برندهای معتبر روز جهان خواهیم کرد.

 

 

 

ساعت-مچی-زیبا-برای-کادو

  • ۹۵/۰۶/۰۲
  • arsi arsipanah

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی